BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 26, 2010

change

semalam

telah pergi aku bersama syera ke surau
utk join bacaan yasin dan solat hajat perdana

tp bukan cerita itu yg mahu aku ceritakan
tetapi
ingin aku kongsikan di sini
bahawasa nya
aku rindu saat dan ketika nya aku berada di ta'ayah dahulu
bilamana kami semua akan solat jemaah dan membaca yasin pd tiap2 malam jumaat
bersama-sama dgn ustazah
pd ketika itu mungkin aku merasakan bnda yg aku lalui itu biasa sahaja
tetapi sekarang
aku sgt merindui detik2 itu
sgt menyesal bilamana pd waktu dulu aku tidak bersungguh2 melakukannya
hmm itulah manusia
bile dah xde baru nak sibuk terasa kehilangannya
masa sekarang bukan mudah utk aku merasai detik2 sebegitu lagi
kerna ketandusan masa
dan kemalasan diri yg bermaharaja lela
paling rajen pun takat bc yasin after maghrib dlm bilik
xpun wat solat hajat sendiri after isyak

ustaz tu pesan semalam
solat hajat kne buat selalu
hari-hari buat
baru leh makbul hajat
especially yg hajat nk berjaya dlm exam
kalau takat wat sekali b4 msk exam x dptnye

ok fatin..
its time 2 change..for good..
lets improve urself towards the best
org kata..
"change for good is aint a crieme"
mmg btul pun!


: nape kuar bahasa cm2 fatin?
: ntah la..rindu nk blaja sastera melayu kot..hehe
: btw, ive get ur point. lets change!
: *smiling*

4 comments:

cahaya kelip-kelip said...

bagus la kau..
insyaAllah..

cik vespa said...

hehe bagus la sgt kan..

Anonymous said...

VERSUS
"change for good is aint a crieme"
just blogwalking

-mbe lame xyah-

cik vespa said...

anonymous : haa taw xpe..pas bc versus mmg trus rs nk berubah..hehe..btw, awk nie sape cik anonymous?mmber lame taayah saye ramai..hehe